Podniesie swoje kompetencje w motywowaniu innych i będzie świadomy, jak mówić, aby go słuchano, oraz jak definiować cele, aby naprawdę były osiągalne przez niego i jego zespół.
Będzie wiedział, jak sprawić, aby inni ludzie brali odpowiedzialność za znalezienie swoich własnych rozwiązań.
Będzie mógł z łatwością rozpoznać i ocenić, które umiejętności komunikacyjne przyniosą mu największy sukces w danej sytuacji.
Będzie wiedział jakie słowa i zdania mają wpływ na wynik rozmowy.
Pozna, jakie gesty mają wpływ na dobrą relację oraz na pozytywny rezultat spotkania.
Będzie umiał zarządzać rozmową i wpływać na innych bez wzbudzania w nich oporu i buntu.
Będzie umiał opanować swoje emocje i utrzymać zrelaksowany stan umysłu podczas trudnych rozmów i sytuacji.
Poszerzy swoje kompetencje w zarządzaniu konfliktem. Będzie umiał prowadzić rozmowę tak, aby zarówno on, jak i inne zaangażowane w nią osoby czuły się dobrze z osiągniętym rezultatem.
Będzie umiał łatwo zbudować porozumienie z parterem, wyrażać swoje potrzeby i osiągać zamierzone cele.