Na pierwszym bezpłatnym spotkaniu (60 min) klient mówi oswoich potrzebach i oczekiwaniach. Uczestnikowi przedstawiany jest proces coachingowy, określane są warunki i zasady współpracy, w tym również ilość i częstotliwość spotkań.
Podstawowy proces coachingowy zakłada minimum 12 spotkań. Liczba spotkań uzależniona jest od omawianych przez klienta obszarów i jego celów.
Coach pomaga klientom w określaniu obszarów ich rozwoju, sformułowaniu celów oraz w ułożeniu realnego planu działania. Podczas procesu coach sprawdza i dba o poziom motywacji na każdym etapie działania klienta.
Coach stosuje metody i techniki, dzięki którym klienci sięgają do swojego pozaświadomego umysłu, co pozwala im na znalezienie wielu rozwiązań i podjęcie najlepszych, najtrafniejszych decyzji.
Coach dopasowuje się do kierunku i tempa rozwoju klienta, towarzysząc mu w podróży i przeprowadzając go bezpiecznie przez cały proces.
- Klient ma zagwarantowaną anonimowość i poufność danych z sesji.
- Zakłada się, że klient posiada wszystkie zasoby i umiejętności, aby odnieść sukces, a coach sprawia, że klient zaczyna korzystać z własnego potencjału.
- Klient zawsze dokonuje wyboru najlepszego dla siebie w danym momencie.
- Coach i klient pracują jako równorzędni partnerzy.
- Proces coachingowy może dotyczyć wszystkich okresów życia klienta.
- Wzrost motywacji wewnętrznej i zaangażowania.
- Zwiększenie efektywności pracy.
- Zwiększenie satysfakcji z życia osobistego i pracy zawodowej.
- Umiejętność dystansowania się do trudnych spraw.
- Wzrost umiejętności i podejmowania trafnych decyzji.
- Sprawniejsze zarządzanie własnymi emocjami.
- Umiejętność delegowania zadań.
- Efektywność w zarządzaniu projektami.
- Sprawniejsze zarządzanie swoim czasem.
- Wzrost elastyczności i kreatywności.
- Efektywność w zarządzaniu personelem.
- Zwiększenie wiary i pewności siebie.
- Równowagę życiową.
- Zwiększenie komfortu i jakości życia.
Wzrost aktywności w obszarach o istotnym znaczeniu lub poprawa słabych stron organizacji to wyzwania dla executive coachingu.
Sesje to dla klienta czas refleksji, w którym może przyjrzeć się sobie i swoim działaniom. To możliwość zidentyfikowania, w którym punkcie swojego życia jest, a do którego chce dotrzeć. To także możliwość wytyczenia swojej drogi i realizacji marzeń oraz celów.
Rozwijająca się z sesji na sesję relacja i zaufanie między uczestnikami powodują, że każde kolejne spotkanie staje się głębsze i efektywniejsze. Metody, jakimi posługuje się coach, wyzwalają u klienta potencjał, pokłady kreatywności i mnogość rozwiązań.
Zadowolenie z życia osobistego połączonego z satysfakcjonującym życiem zawodowym jest przez menadżerów najbardziej pożądanym stanem. Zadowolenie i satysfakcja w tych obszarach daje poczucie stabilności emocjonalnej i sprawia, że są otwarci na wyzwania.